דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פטרת בציפורניים, מה זה בעצם? 

מאת    [ 11/11/2012 ]

מילים במאמר: 392   [ נצפה 2999 פעמים ]

פטרת ציפורניים, הידוע גם בפטרת ציפורניים, הוא מצב שכיח למדי שמשחית ויכול להרוס את הציפורן. בוהן והאצבע הקטנה הן הציפורניים כי הם בעלי הסיכויים הגבוהים ביותר להיות מושפעים. מצב זה נגרם על ידי כל אחד מהסוגים הרבים של פטריות שגדלות בסביבה החמה והלחה בנעליים שלך. ככל שהם גדלים, הם משתלטים ומגדילים את החלבון (קרטין) המרכיב את המשטח הקשה בציפורני הרגליים.

פטרת ציפורניים זה תהליך שנדיר אצל ילדים, אך השכיחות עולה עם הגיל. לבישת נעליים הדוקות ושכבות של לק מגבירה את הסיכון להתפתחות פטרת ציפורניים. כמו כן ניתן להפיץ מאדם לאדם במקומות ציבוריים, כגון חדרי הלבשה ומקלחות. יש מצב כרוני המשפיע על מחזור הדם, כמו סוכרת, או איידס גם מגדיל את הסיכון שלך. סימפטומים של פטרת ציפורניים הציפורן הפגועה תהפוך דהויה (צהוב או חום) ותהפוך לעבה מאוד וגדולה עוד יותר.

אתם עשויים להבחין בפסולת מגעילה מתחת לציפורן שלכם. הציפורן עלולה להתפורר וסופו של דבר לנפול לגמרי, או שהוא עשוי להיות כל כך עבה שזה מאוד כואב לנעול נעליים. אבחנה של פטרת ציפורניים אם זיהום פטרייתי הופך לא נוח מספיק כדי לקבל טיפול רפואי, הרופא יבדוק את הציפורן ועלול לקחת דגימות קטנות. המסמר ניתן לבחון לפטריות או זיהום כלשהו אחר תחת מיקרוסקופ במעבדה.

טיפול בפטרת ציפורניים פטריית ציפורן לעתים הופכת למחלה כרונית, ואם זה לא כואב, אנשים רבים לא מקבלים טיפול. עם זאת, אנשים עם מחלות כרוניות כמו סוכרת צריכים ללכת לרופא אם הם מבחינים בשינויים בציפורניים שלהם כפי שהוא עשוי להיות אינדיקציה לבעיות חמורות יותר.אם הציפורניים הופכות לעבות מאוד וגורמות נעילת נעלי הליכה כאב, אז אתה צריך לראות רופא. את הציפורן אפשר לקצץ בזהירות, או בבית או על ידי מומחה כף רגל (פדיקור). אם הזיהום הוא מתון ומאוד מקומי, הרופא יכול לרשום תרופות המכילות לק. אם הדלקת נמשכת או ממשיכה להתפשט, הרופא יכול לרשום תרופות דרך פה, מערכתיות אנטי פטרייתי , משך הטיפול יהיה כ 12 שבועות.

לתרופות יש תופעות לוואי חמורות מאוד ויכולים להיות לא מתאימים לאנשים מסוימים. לזיהומים עקשניים ביותר, הסרה כירורגית קבועה של הציפורן עשויה להיות נחוצה. מניעת פטרת ציפורניים באפשרותך לסייע למניעת פטרת ציפורניים על ידי: נעלי הליכת נוחות, שהולמים אותה וגרביים נקיים בכל יום. ללבוש נעלים במקלחת, כגון סנדלים או כפכפים במקלחות קהילתיות או בחדרי ארונות. לרחוץ את הרגלים מדי יום, ייבושם ביסודיות, באמצעות אבקת רגל באיכות טובה. שמירה על הציפורניים הגזוזות הימנע מלהכיל שכבות של לק

עוד אפשרות אפשרית זה טיפול בעזרת קרן אור שהורגת את הפטריה מהמקור תוך כמה טיפולים בודדים. 

לפתרון מהיר לטיפול בפטרת בציפורניים הכנסו ללינק שבתוכן




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב